slide show

Blue Moon

05 Oktober, 2014 - 17:08 / Allmänt

Så, för er som missat den stora lyckan, jag har äntligen (efter 2 års drömmande) köpt min drömhäst Blue Moon aka Månen.
 
Det hela började den 25 september 2012, jag åkte med till ett stall för att fota en 2 åring. När vi vandrat genom en enorm hage fick vi äntligen syn på hästarna, såklart var det tvååringen som pekades ut först, en svart skönhet vid namn Eliza, men jag hade förstås bara ögon för den lilla bruna 1åringen, som med en ytterst bitchig min skickade ett framben rakt emot personen som visade mig hästarna. Där och då vann hon mitt hjärta. Då visste jag inte ens vilken talang hon skulle visa sig vara, bara att hon hade lite attityd och ja, ett litet kaxigt sätt.
 
 
Tiden gick och varje gång jag var i det stallet så var det såklart den lilla bruna jag ville hälsa på, även om hon inte uppskattade det nämnvärt... I takt med att hon växte, växte även min dröm om att en gång få stå som ägare till den här underbara lilla hästen, men tyvärr fanns inte möjligheten, jag hade helt enkelt inte råd.
 
 
Förra året, i september, beslutade jag mig för att ta en paus från hästarna och flytta till Stockholm. Även om den största anledningen till att jag flyttade var att jag fick ett jobb här, så hade tanken funnits där ett bra tag. Jag ville inte bara rida andras hästar längre, jag ville ha en egen. Och även om alla de hästarna jag hade den stora turen att få rida var underbara, så var de aldrig mina.
 
I somras valde jag att spendera nästan hela semestern i stallet. Det var inte riktigt planen men så blev det. Och oj vad jag hade saknat det. jag hade inte riktigt tänkt på det, jag var ändå helt slut när jag kom hem från jobbet varje kväll.
Och såklart fanns vackra lilla Månen kvar i stallet. Vid det här laget var hon visad på 3årstest med ett fint gångartsdiplom att skryta med. Jag pysslade på som vanligt, åkte med när hon skulle till veterinären för seminering, borstade, badade och bara beundrade.
Såklart började jag fundera igen... Skulle det ens gå? Häst i Stockholm kändes lite långsökt men jag smidde planer *hehe* och fick ihop det. Så då ringde jag helt enkelt ägaren och frågade om han ville bli av med en häst.
 
Det var nog den lyckligaste dagen i mitt liv. Mina kollegor kan nog intyga det, jag skakade i hela kroppen och kunde inte sluta le som en fånig idiot medan tårarna hela tiden gjorde sig påminda. Tur att det var en planeringsdag och inte en vanlig arbetsdag, jag hade nog inte gjort mitt bästa jobb då haha.
Det var väldigt svårt för mig att förstå, att jag faktiskt hade köpt, inte bara en, utan min drömhäst.
Det kändes som en dröm som var för bra för att vara sann.
 
 
 I torsdags, den 2 oktober 2014, så klev hon äntligen av lastbilen. Känslan var obeskrivlig när chauffören gav mig grimskaftet och jag tog emot min häst. Min alldeles egna.
Hon fick gå in i sin nya box en liten stund, äta och dricka lite innan jag släppte ut henne i en hage med en stor höhög som hon glatt högg in på. Det sved i hjärtat när jag satte mig i bilen, jag ville ju bara sitta utanför hennes hage resten av dagen, men jobbet väntade på mig och sen skulle jag ju åka dit igen.
Det var en av de längsta dagarna jag har upplevt, trots att jag hade fullt upp hela tiden.
 
 
Nu har det gått några dagar och jag är fortfarande världens lyckligaste.
 

Min fina fina lilla flicka. Idag gjorde vi vårat första "jobb". Longerade i ca 10 min, och insåg ännu en gång vilken fantastisk häst jag har. Så fina gångarter och riktigt bra balans. Dessutom så fantastiskt cool. Det är inte mycket som är läskigt och det som är det behöver bara kollas in lite och sen är det ok.
 

Idag hälsade hon faktiskt mig med en underbar gnäggning när jag kom gåendes i hagen.
Kan man annat än älska den här hästen?
 
 

*Inga bilder är redigerade så strunta i bildkvalitén, titta på hästen i stället*
Postat av: Linda

Wiiiie, månisen 😍😍😍

2014-10-05 @ 20:02:27
Postat av: Clara

Vilken söt sak! :D

2014-10-06 @ 12:24:50
URL: http://clarabella.blo.gg


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: