slide show

Det är min åsna!

16 November, 2014 - 20:29 / Allmänt

Suck vilken eftermiddag... När jag var på väg till stallet så var typ hälften av alla Stockholms övningskörare ute, dom var seriöst överallt med sina gröna skyltar och sega körning.
Anyway, fixade stallet och skulle hem, så fan heller sa bilen och vägrade starta. Jävla ök. När jag väl försökt och misslyckats med att få igång den och gav upp och ringde efter skjuts, klart den startar då. Skrothög. Backar ut och ser att en av islänningarna rymt. Ja men självklart! Vågar såklart inte stänga av bilen så den får stå o muttra medan jag fångar in fluffbollen och stänger in honom i boxen... Sen hem.

Jag hann med att fixa stallet oxå. Månen fick jobba lite på ridbanan idag, slängde på westernsadeln för o se om den passade men icke. Så vi lekte lite istället, gick/hoppade över vattenmattan och hoppade ett litet hinder.
Eftersom grimskaftet beslutade sig för att gå sönder precis när vi skulle börja så fick hon busa av sig lite först ;) man får inte hahästarna lösa på stora ridbanan egentligen, men det var inte riktigt planerat :p himla härligt iaf att se Månen sträcka ut i galopp o bara leka runt.
Allt gick iaf himla bra ända tills Månen bestämde sig för att nepp, jag tänker inte gå över den fula saken igen. Hon bara tvärvägrar att röra på sig... Sen helt plötsligt så bara kliver hon över mattan igen och vi kunde fortsätta. Suck alltså, men det är iaf min åsna, och ingen annans.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: