slide show

Glad!

20 December, 2014 - 19:45 / Allmänt

Ibland måste jag nypa mig själv i armen för att förstå att det faktiskt är på riktigt, den här underbara fantastiska hästen är faktiskt minBara min. 
 
Idag var första gången på ett tag som jag satt på min lilla prinsessa. Isen och det faktum att jag egentligen har ridförbud även nästa vecka har gjort att vi har tagit det lite lugnt.
Gissa om någon eller snarare några var glada?! Månen var taggad till tusen och ville helst bara galoppera, jag ansåg inte att den halvfrusna paddocken tillät det...men satt mest o skrattade åt hennes huvudruskningar och första lilla bushoppet med mig på ryggen :)
Men så jävla fin hon är! Jag måste tänka mig för ibland, hon har så väldigt lätt för sig. Mjuk som smör och helt underbar.
Vi tränade lite övergångar och halter idag. Hon svarar riktugt fint på dem nu. Halterna gör hon bra oxå men hon rättar sig bakåt. Det måste vi träna på. Vänster bogen kommer oxå bli något vi måste hålla efter, den vill gärna trilla in.
Formen är riktigt trevlig, i skritten är den toppen. Dock så går hon gärna i den lite högre formen, men sista stunden idag sänkte hon sig jättefint.
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: