slide show

Nytt projekt!

05 Augusti, 2013 - 12:38 / Allmänt

Igår fick jag hem ett nytt projekt... ;)
Hon heter Pippi, blir 2 till hösten och är en blandning mellan rottweiler och ngt annat. Det är en av Ronjas döttrar :)

Hon ska iaf hänga med mig ett tag, hennes matte har lite ont om tid och Pippi är ganska krävande.
Vi inledde gårdagen med en promenad och det första jag fick göra var att lägga ner henne... Tappade räkningen på hur många gånger jag fick göra det under tiden vi var ute... Som sagt, det är en tuff hund.
Fick slänga mig upp vid 5 imorse för då skulle hon prompt gå ut. Då lyckades hon dra omkull mig en gång, jag skyller på att jag är morgontrött och gräset var vått av dagg ;) tappade inte henne (gled bara på knä lite) och vann fighten över hararna som vi senare passerade utan att ens vinkla öronen.
Det är en jättemysig hund, hon är bara lite dominansproblem.

Katterna är dock inte så förtjusta i henne, hon är speciellt besatt av Junior som förtvivlat gömmer sig bakom soffan.

Pippi påminner så himla mkt om Ronja, både i utseende och beteende. Det är både på gott och ont... Ronja är inte världens lättaste hund om man inte vet hur man ska hantera henne och hon är definitivt en ögontjänare ;)
Pippi lär sig fort iaf, hon är redan bättre på att ta ögonkontakt och lyssnar lite iaf. Sen blir det ju klart värre när hon ska vara lös och vill dra iväg men som sagt, hon är ett litet projekt.

Eva har trots allt gjort ett bra jobb med henne, Pippi hade lätt kunnat bli ett skräckexempel.

Mor och dotter igår, vi stannade till vid en rasthage ;)

Postat av: Anonym

haha det är värt pengar att se dig dödstrött bli omkulldragen i morgondaggen;)

Svar: Du är välkommen när du vill ;)
Emma

2013-08-05 @ 14:27:31


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: